Communicatie & content specialist (24-32 uur per week)
Ondernemersfonds Utrecht vormt een belangrijke schakel in de Utrechtse economie, want dankzij dit fonds is er structureel geld voor collectieve ondernemersinitiatieven die bijdragen aan het lokale vestigingsklimaat. OfU is er voor en door ondernemers en er worden jaarlijks honderden projecten gefinancierd; van feestverlichting in de binnenstad tot camerabeveiliging op de industrieterreinen, maar ook steeds vaker financieren we projecten die inspelen op thema’s als duurzaamheid en gezond stedelijk leven.
OfU is een onafhankelijke stichting met een bestuur, RvA en een klein uitvoeringsteam. De werkzaamheden van dit team zijn activerend en servicegericht: we ondersteunen en faciliteren ondernemerscollectieven bij het bedenken, indienen en uitvoeren van projectaanvragen. Ook verzorgen we de financiële afhandeling van de projecten.
Wij zijn op zoek naar een collega die helpt met het informeren, verbinden en inspireren van onze achterban, de ondernemers(collectieven) in Utrecht. Ons team is klein en het takenpakket divers. We zoeken dus een allround duizendpoot die van allerlei (communicatie)markten thuis is. De dagelijkse werkzaamheden zijn:
- het zelfstandig opstellen en proactief bijhouden van de contentkalender
- het vullen van de website, nieuwsbrief en socials met relevante en prikkelende content
- het ophalen, redigeren en zelf maken van die content (tekst, beeld, film, infographics)
- analyseren en inzetten van data van diverse platforms (aantal bezoekers, aantal clicks, etc.)
- meewerken aan het verbeteren van de zichtbaarheid van OfU (bewaken van de huisstijl, stimuleren van gebruik OfU-logoset, mede-organiseren van bijeenkomsten en events, voeren van publiciteitscampagnes en het aandragen van andere creatieve manieren om meer bekendheid te genereren)
Wat vragen wij?
Wij zoeken een enthousiaste, proactieve zelfstarter met een vlotte pen en gevoel voor vormgeving. Je hebt ervaring met het ontwikkelen, redigeren en plannen van content voor websites, e-mailcampagnes en social media-activiteiten. Ook ben je gewend om bijbehorende statistieken te analyseren en te gebruiken om je werkzaamheden waar nodig bij te sturen. Je werkt gestructureerd, neemt initiatief en vindt het uitdagend om bij te dragen aan het succes van OfU.
Je hebt een afgeronde (HBO-)opleiding Communicatie of aanverwant of aantoonbare relevante werkervaring. Bekendheid met met WordPress, Mailchimp, Hootsuite, analysetools zoals Analytics en SEO is een pré, net als affiniteit met de stad Utrecht en de doelgroep ondernemers.
Wat bieden wij?
- Een interessante functie en uitdagende opgave in een mooie organisatie.
- Een prettige werkplek aan de Europalaan, daarnaast zijn er in overleg mogelijkheden tot thuiswerken en flexibele werktijden.
- Een enthousiast, betrokken en professioneel team met collega’s die in de startblokken staan om samen de zichtbaarheid van OfU te verbeteren.
- Een mooi salaris (tussen de € 2.400 en € 3.000 afhankelijk van opleiding en ervaring).
Solliciteren naar deze functie?
Stuur je sollicitatiebrief met CV (en eventueel portfolio) naar fondsmanager Kyra Kasel via [email protected]. Voor vragen kun je contact opnemen met Kyra via 06 20421112. Meer over de vacature vind je hier.
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Joran Hofman (34) startte ‘uit pure frustratie’ platform waar SaaS-bedrijven elkaar aan klanten kunnen helpen
Lees hier het verhaal achter de creatie van Reditus.
“Van Capo tot CEO” nr. 1 in de managementboek top 100, geschreven door Jan-Joost Kroon
Ook jij kunt iets leren van de Italiaanse maffia! Wat dit is? Dat lees je in mijn boek. Het is een managementboek waar vanuit een ander perspectief gekeken wordt naar organiseren.
Stichting nlgroeit
Jarenlang heeft nlgroeit met veel plezier het programma samen met de KVK uitgevoerd. Per dit jaar slaat zij een nieuwe weg in als Stichting nlgroeit, met dezelfde energie en ambitie. Lees hier meer!
Events voor ondernemers uit de regio met zorgoplossingen die willen groeien op de Duitse markt
ROM Utrecht Region organiseert in april twee activiteiten voor ondernemers uit de regio met zorgoplossingen die willen groeien op de Duitse markt.
Digitale Masterclass
Op 5 april van 14:00 uur tot 15:00 uur organiseert het NBSO Stuttgart i.s.m. BOM, LIOF, ROM Utrecht Region en OostNL een digitale masterclass over de do’s and don’ts bij het onderhandelen met Duitse ziektekostenverzekeraars.
De DMEA 2022
Ben jij actief in de Digital Health én maak je de stap naar Duitsland? Dan mag de reis naar de DMEA Berlin niet in jouw agenda ontbreken!
Datagedreven E-commerce Webinar
Op 7 April, van 10:00 tot 11:00, organiseert The Reboot Society een gratis webinar. De Datagedreven E-Commerce webinar wordt gegeven door Jop van Hooft.
RVO startup mission
Het komende jaar organiseert de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) startup missies op verschillende locaties!
./health-tafel
Tijdens de eerste bijeenkomst van de ./health-tafel konden de startup en scaleup founders sparren met andere ondernemers uit dezelfde branche én experts die namens / vanuit de corporate partners aanschoven om zo met een andere blik naar je eigen business en uitdagingen te kijken.
IGNE geselecteerd voor Startup in Residence Intergov
In de huidige situatie wordt het aantal as-omwentelingen van een molen bijgehouden door een ouderwetse teller boven in die molen. De tellerstand met het aantal omwentelingen moet door de molenaar jaarlijks worden doorgegeven aan de provincie. #Automatiseren!









