Universiteit Utrecht en 2DAYSMOOD ontwikkelen benchmark tool die duurzaam werkgeverschap aantoont
Hoe kunnen organisaties continu zorgen voor waardig werk voor medewerkers, op elk niveau en elke leeftijd? Dat is de essentie van duurzaam werkgeverschap. En zeker na de impact van de coronacrisis, hebben werkgevers hier een grote opgave. Universiteit Utrecht en 2DAYSMOOD stimuleren daarom de verbetering van duurzaam werkgeverschap met een nieuw product.
Door de combinatie van een wetenschappelijke meetmethode en online tool kunnen werkgevers nu betrouwbare inzichten verzamelen over hoe duurzaam inzetbaar hun medewerkers zijn. Zij ontdekken, via zes onderzochte dimensies, wat werknemers positief en negatief beschouwen in de werksfeer en hoe betrokken zij zijn.
Het is uniek dat werkgevers de uitkomsten van de meting direct kunnen vergelijken met die van gelijksoortige bedrijven. Het vergelijkingsmateriaal, de benchmark data, vloeit namelijk voort uit het Europese Sustainable Workforce onderzoek, geleid door professor Tanja van der Lippe, hoogleraar sociologie aan de Universiteit Utrecht. In het onderzoek zijn gegevens van 259 bedrijven uit negen EU-landen en in zes economische sectoren bestudeerd.
Prof. dr. ir. van der Lippe: “Ontwikkelingen zoals digitalisering, vergrijzing en migratie maken de arbeidsmarkt steeds complexer. De goede mensen op de goede plek krijgen blijft enorm lastig en is een kostbaar proces. Organisaties staan dus voor de uitdaging om hun werknemers duurzaam inzetbaar te houden. Het is mooi dat onze onderzoeksdata organisaties de inzichten kunnen geven om passende maatregelen in te zetten.”
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Johan Nebbeling (Nebbel) maakt serie “Sterk Verhaal” voor AD
In deze serie wordt je meegenomen in de zoektocht naar mysterieuze plaatsen en wonderlijke plekken in Nederland.
Recruit Robin gaat in zee met drie investeerders
We hebben behoorlijk wat groeigeld gehaald. Met onze software kan je als recruiter automatisch meer goede kandidaten vinden op meer dan tien online platforms.
Crowdled ontwikkelt CrowdRanger badge
1.5 meter aanhouden bij een event? Dat kan met de CrowdRanger badge die rood oplicht als twee mensen te dicht bij elkaar gaan staan.
Werkgeluk vóór en tijdens corona – Rapport van 2DAYSMOOD
In het Werkgeluk Data Rapport van 2DAYSMOOD worden de belangrijkste cijfers en analyses op een rijtje gezet: Wat zijn de effecten van de coronacrisis op stemmingen en tevredenheid?
Tozo lening wordt maar zelden aangevraagd
De Tozo bestaat uit twee soorten financiering: inkomensondersteuning en een lening. Veel zzp’ers kennen die lening mogelijkheid niet. Hij wordt ook maar zelden aangevraagd.
Nathal van Rijn draagt stokje ROM Utrecht over
Na 15 maanden bouwen heeft Utrecht een Regionale Ontwikkeling Maatschappij en geeft kwartiermaker Nathal van Rijn het stokje van die ROM Regio Utrecht door aan Arjan Van Den Born.
Colin Lansbergen has become a shareholder of Direct Impact
IT’S FAIR, so why not? Colin GETS SHIT DONE, fast! Direct Impact, (and Vincent personally), would not have been where it stands for today, not even close!
SPLEND! heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van IT-media.
Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.
Martijn Arets te gast bij NOS Journaal en MAX Vakantieman
Platformexpert en Dotslash huurder van het eerste uur Martijn Arets (Professional Outsider Consultancy) kreeg vanuit zijn expertise met online platformen vragen omtrent oplichters.
Rijksvastgoedbedrijf kiest voor Kate Innovations
Na een uitgebreid tender proces waarbij alle essentiële aspecten van de gewenste software werden onderzocht, kwam KATE als winnaar uit de bus.