Ondernemer en internationaal platformexpert en Dotslash huurder van het eerste uur Martijn Arets (Professional Outsider Consultancy) mocht maandagavond bij tv-programma MAX Vakantieman als tafelgast aanschuiven.
Het thema betrof oplichters van boekingswebsites waarbij gedeputeerden een vakantiehuis gehuurd dachten te hebben. Martijn kreeg van presentator Sybrand Niessen een aantal vragen voorgeschoteld omtrent deze zaak vanuit zijn expertise met online platformen.
Nog geen twee weken eerder werd Martijn benaderd door de redactie van het NOS Journaal om reactie te geven op het nieuws dat maaltijdbezorger TakeAway (in Nederland bekend van Thuisbezorgd) de Amerikaanse concurrent GrubHub heeft overgenomen. Naast een optreden in een item voor het 6 en 8 uur journaal gaf hij ook duiding in een live uitzending van Radio 1 en leverde hij input voor artikelen voor NRC, Trouw en Nos.nl.
Martijn onderzoekt vanuit zijn bedrijf sinds 2012 de opkomst van de platformeconomie en deed hiervoor ruim 500 interviews in 16 landen. Zijn kennis deelt hij als spreker voor een nationaal en internationaal publiek. Daarnaast neemt hij regelmatig deel aan commissies en deelt hij zijn kennis tijdens brainstorms. Zijn bevindingen deelt hij in zijn wekelijkse nieuwsbrief die al 4 jaar lang door een kleine negenhonderd beslissers binnen alle stakeholder groepen wordt gelezen. Ook levert hij regelmatig via publicaties in de media zijn bijdrage in het debat. In onder andere Tegenlicht, Nieuwsuur, NRC, BBC, Volkskrant, Telegraaf, FD en BNR mocht hij duiding geven aan de ontwikkelingen binnen de platformeconomie.
Op 10 juli verschijnt zijn boek “Platformrevolutie -Van Amazon tot Zalando, de impact van platformen op hoe wij werken en leven”. Hiermee hoopt hij een fundament te leggen voor het debat over de platformeconomie in Nederland. Wie het boek voor de lancering besteld, ontvang direct het gratis e-boek ‘Platformen in crisistijd’.
Wil je in contact komen met Martijn? Stuur een berichtje naar [email protected]
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Social Brothers wint tender EHBO app Rode Kruis
Social Brothers zal de app vernieuwen en het gebruiksgemak vergroten.
Johan Nebbeling (Nebbel) maakt serie “Sterk Verhaal” voor AD
In deze serie wordt je meegenomen in de zoektocht naar mysterieuze plaatsen en wonderlijke plekken in Nederland.
Recruit Robin gaat in zee met drie investeerders
We hebben behoorlijk wat groeigeld gehaald. Met onze software kan je als recruiter automatisch meer goede kandidaten vinden op meer dan tien online platforms.
Crowdled ontwikkelt CrowdRanger badge
1.5 meter aanhouden bij een event? Dat kan met de CrowdRanger badge die rood oplicht als twee mensen te dicht bij elkaar gaan staan.
Werkgeluk vóór en tijdens corona – Rapport van 2DAYSMOOD
In het Werkgeluk Data Rapport van 2DAYSMOOD worden de belangrijkste cijfers en analyses op een rijtje gezet: Wat zijn de effecten van de coronacrisis op stemmingen en tevredenheid?
Tozo lening wordt maar zelden aangevraagd
De Tozo bestaat uit twee soorten financiering: inkomensondersteuning en een lening. Veel zzp’ers kennen die lening mogelijkheid niet. Hij wordt ook maar zelden aangevraagd.
Nathal van Rijn draagt stokje ROM Utrecht over
Na 15 maanden bouwen heeft Utrecht een Regionale Ontwikkeling Maatschappij en geeft kwartiermaker Nathal van Rijn het stokje van die ROM Regio Utrecht door aan Arjan Van Den Born.
Colin Lansbergen has become a shareholder of Direct Impact
IT’S FAIR, so why not? Colin GETS SHIT DONE, fast! Direct Impact, (and Vincent personally), would not have been where it stands for today, not even close!
SPLEND! heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van IT-media.
Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.
Rijksvastgoedbedrijf kiest voor Kate Innovations
Na een uitgebreid tender proces waarbij alle essentiële aspecten van de gewenste software werden onderzocht, kwam KATE als winnaar uit de bus.