Je moet het maar durven: een succesvolle, goedbetaalde baan opzeggen om al je tijd in je eigen onderneming te steken. Omdat je zo sterk in je eigen idee gelooft. Joran Hofman (34) durfde het aan. Hij zag tijdens zijn werk een gat in de markt: bedrijven werken veel te weinig samen. Met zijn ‘kindje’ Reditus biedt hij een platform waar bedrijven elkaar kunnen vinden om samen te werken en elkaar aan klanten te helpen via affiliate marketing.
Hofman werkte jarenlang bij Leadfeeder, een scale-up die website visitor analytics software aanbiedt. Daar gaf hij als hoofd Customer Success leiding aan meer dan twintig mensen. Tijdens zijn werk zag hij dat er genoeg bedrijven zijn die affiliate marketing tussen bedrijf en consument aanbieden, maar geen goedwerkend platform dat helpt bij affiliate marketing tussen bedrijven zelf. Business to business dus. Terwijl daar voor ondernemingen veel te winnen is, zegt hij.
Gecreëerd uit frustratie
Alsof hij nog niet druk genoeg was met zijn fulltimebaan, richtte hij daarnaast Reditus op, een platform dat bedrijven helpt groeien door samen te werken met andere bedrijven of personen door middel van affiliate marketing.
“Het is eigenlijk gecreëerd uit pure frustratie”, biecht hij op. Want er waren wel tools, ‘maar die deden niet wat ze moesten doen’. “Je moest inloggen via verschillende portals of je kreeg als partner geen enkele vorm van service.” Dat kon en moest anders, vond hij.
Samenwerken in plaats van concurreren
“Uit onderzoek blijkt dat 38 procent van alle startups opgedoekt moet worden vanwege marketing- of financiële problemen”, vertelt Hofman. Samenwerking tussen bedrijven kan dat volgens hem voorkomen, maar het wordt nog weinig gedaan. Terwijl dat als nieuwe onderneming nodig is om te overleven in de huidige markt.
Reditus biedt een marktplaats waar software as a service-bedrijven (SaaS-bedrijven) partners kunnen vinden die hen aandragen in hun netwerk. Zo krijgen ze toegang tot nieuwe markten en kunnen ze elkaar aan klanten helpen. Je betaalt als bedrijf als je door deze affiliate marketing een betalende klant krijgt. En de tracking van de affiliate werkt goed, waardoor je precies weet hoe de klant bij jou terecht is gekomen.
Lage marketingkosten
Door deze vorm van pay-per-performance-marketing kunnen de bedrijven geld besparen op marketing en krijgen ze via het platform toegang tot een enorm netwerk aan potentiële bedrijven om mee samen te werken. Zo kan je nieuwe klanten aan je SaaS-onderneming binden, zonder dat het op voorhand hoge kosten met zich meebrengt.
Reditus werkt zelf ook op die manier samen met andere bedrijven – en met succes. Zo heeft Hofman inmiddels zijn succesvolle baan opgezegd om fulltime voor zijn eigen onderneming aan de slag te gaan. Als dat geen bewijs is dat het werkt.
Over Reditus
Reditus helpt B2B-SaaS-bedrijven groeien middels het opzetten van een schaalbaar partnerprogramma. Het bedrijf is opgericht in april 2021 en biedt meer dan 30+ partnerprogramma’s aan.
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Jelle Drijver & Roel Franken presenteren 5 podcast afleveringen over: Funding!
Jelle Drijver & Roel Franken presenteren 5 podcast afleveringen over Funding. Dit in aanloop van Crossroad 2022, dat georganiseerd wordt door ‘Startup Utrecht’.
Dotslasher André Piso (Dytter) te gast bij 7DTV
André Piso oprichter van Dytter is te gast bij 7DTV om te vertellen over Dytter en de oprichting daarvan.
Deloitte Update Café
Deloitte organiseert een fysiek evenement dat op meerdere dagen door het land op diverse locaties zal worden aangehouden. Deloitte Utrecht organiseert het evenement op 3 November 2022.
Igne presenteert eMill
Igne heeft afgelopen 6 maanden meegedaan aan het SiR Intergov programma. Tijdens de Demodag die gehouden wordt voor winnaars van verschillende challenges is Igne uitgekozen tot beste pitcher.
8 Dotslashers in de KVK Innovatie Top 100
Super trots zijn we dat er maarliefst 8 Dotslashers genomineerd zijn voor de KVK Innovatie Top 100: Bizcuit, Blue Current, Camenai, Dialogue Trainer, Gribb.Tech, IGNE, Join Seven en Neurolytics.
Leapfunder organiseert online workshops voor startup founders
Leapfunder geeft online workshops om startups kennis te laten maken met een uitgebreid netwerk en helpen bij het vinden van financiering.
Dotslashers Dytter & Blue Current genomineerd voor de Deloitte Fast 50
Zowel Dytter als Blue Current horen volgens Deloitte bij de 50 snelst groeiende tech bedrijven in Nederland en zijn genomineerd voor de Deloitte Fast50
./drommedaris in Utrecht Business magazine
Na 10 jaar leegstand blaast Dotslash Utrecht de Drommedaris nieuw leven in. Op dit moment zijn we dit iconische pand aan de Europalaan 101 aan het verbouwen en in november gaan de eerste bedrijven er al in.
Medior trainer
Wij zoeken een enthousiaste collega die ons wil komen versterken. Sprankel & Co groeit gestaag en de bedoeling is dat je met ons mee gaat groeien. Daarom zoeken wij een sprankelende collega die open staat om in korte tijd veel te leren, van het verzorgen van workshops en trainingen tot coaching en klantbeheer.
Medior assessmentpsycholoog
Wij zoeken een enthousiaste collega die ons wil komen versterken. Sprankel & Co groeit gestaag en de bedoeling is dat je met ons mee gaat groeien. Daarom zoeken wij een sprankelende collega die open staat om in korte tijd veel te leren, van het verzorgen van assessments tot coaching en klantbeheer.