Je moet het maar durven: een succesvolle, goedbetaalde baan opzeggen om al je tijd in je eigen onderneming te steken. Omdat je zo sterk in je eigen idee gelooft. Joran Hofman (34) durfde het aan. Hij zag tijdens zijn werk een gat in de markt: bedrijven werken veel te weinig samen. Met zijn ‘kindje’ Reditus biedt hij een platform waar bedrijven elkaar kunnen vinden om samen te werken en elkaar aan klanten te helpen via affiliate marketing.
Hofman werkte jarenlang bij Leadfeeder, een scale-up die website visitor analytics software aanbiedt. Daar gaf hij als hoofd Customer Success leiding aan meer dan twintig mensen. Tijdens zijn werk zag hij dat er genoeg bedrijven zijn die affiliate marketing tussen bedrijf en consument aanbieden, maar geen goedwerkend platform dat helpt bij affiliate marketing tussen bedrijven zelf. Business to business dus. Terwijl daar voor ondernemingen veel te winnen is, zegt hij.
Gecreëerd uit frustratie
Alsof hij nog niet druk genoeg was met zijn fulltimebaan, richtte hij daarnaast Reditus op, een platform dat bedrijven helpt groeien door samen te werken met andere bedrijven of personen door middel van affiliate marketing.
“Het is eigenlijk gecreëerd uit pure frustratie”, biecht hij op. Want er waren wel tools, ‘maar die deden niet wat ze moesten doen’. “Je moest inloggen via verschillende portals of je kreeg als partner geen enkele vorm van service.” Dat kon en moest anders, vond hij.
Samenwerken in plaats van concurreren
“Uit onderzoek blijkt dat 38 procent van alle startups opgedoekt moet worden vanwege marketing- of financiële problemen”, vertelt Hofman. Samenwerking tussen bedrijven kan dat volgens hem voorkomen, maar het wordt nog weinig gedaan. Terwijl dat als nieuwe onderneming nodig is om te overleven in de huidige markt.
Reditus biedt een marktplaats waar software as a service-bedrijven (SaaS-bedrijven) partners kunnen vinden die hen aandragen in hun netwerk. Zo krijgen ze toegang tot nieuwe markten en kunnen ze elkaar aan klanten helpen. Je betaalt als bedrijf als je door deze affiliate marketing een betalende klant krijgt. En de tracking van de affiliate werkt goed, waardoor je precies weet hoe de klant bij jou terecht is gekomen.
Lage marketingkosten
Door deze vorm van pay-per-performance-marketing kunnen de bedrijven geld besparen op marketing en krijgen ze via het platform toegang tot een enorm netwerk aan potentiële bedrijven om mee samen te werken. Zo kan je nieuwe klanten aan je SaaS-onderneming binden, zonder dat het op voorhand hoge kosten met zich meebrengt.
Reditus werkt zelf ook op die manier samen met andere bedrijven – en met succes. Zo heeft Hofman inmiddels zijn succesvolle baan opgezegd om fulltime voor zijn eigen onderneming aan de slag te gaan. Als dat geen bewijs is dat het werkt.
Over Reditus
Reditus helpt B2B-SaaS-bedrijven groeien middels het opzetten van een schaalbaar partnerprogramma. Het bedrijf is opgericht in april 2021 en biedt meer dan 30+ partnerprogramma’s aan.
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Johan Nebbeling (Nebbel) maakt serie “Sterk Verhaal” voor AD
In deze serie wordt je meegenomen in de zoektocht naar mysterieuze plaatsen en wonderlijke plekken in Nederland.
Recruit Robin gaat in zee met drie investeerders
We hebben behoorlijk wat groeigeld gehaald. Met onze software kan je als recruiter automatisch meer goede kandidaten vinden op meer dan tien online platforms.
Crowdled ontwikkelt CrowdRanger badge
1.5 meter aanhouden bij een event? Dat kan met de CrowdRanger badge die rood oplicht als twee mensen te dicht bij elkaar gaan staan.
Werkgeluk vóór en tijdens corona – Rapport van 2DAYSMOOD
In het Werkgeluk Data Rapport van 2DAYSMOOD worden de belangrijkste cijfers en analyses op een rijtje gezet: Wat zijn de effecten van de coronacrisis op stemmingen en tevredenheid?
Tozo lening wordt maar zelden aangevraagd
De Tozo bestaat uit twee soorten financiering: inkomensondersteuning en een lening. Veel zzp’ers kennen die lening mogelijkheid niet. Hij wordt ook maar zelden aangevraagd.
Nathal van Rijn draagt stokje ROM Utrecht over
Na 15 maanden bouwen heeft Utrecht een Regionale Ontwikkeling Maatschappij en geeft kwartiermaker Nathal van Rijn het stokje van die ROM Regio Utrecht door aan Arjan Van Den Born.
Colin Lansbergen has become a shareholder of Direct Impact
IT’S FAIR, so why not? Colin GETS SHIT DONE, fast! Direct Impact, (and Vincent personally), would not have been where it stands for today, not even close!
SPLEND! heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van IT-media.
Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.
Martijn Arets te gast bij NOS Journaal en MAX Vakantieman
Platformexpert en Dotslash huurder van het eerste uur Martijn Arets (Professional Outsider Consultancy) kreeg vanuit zijn expertise met online platformen vragen omtrent oplichters.
Rijksvastgoedbedrijf kiest voor Kate Innovations
Na een uitgebreid tender proces waarbij alle essentiële aspecten van de gewenste software werden onderzocht, kwam KATE als winnaar uit de bus.