“Wij gaan de wereld veroveren met ons product” aldus Jan Pronk en Martin Meulenkamp van 2DAYSMOOD
Huurder en start-up 2DAYSMOOD stond onlangs in de krant met een interessant stuk!
“Wij gaan de wereld veroveren met ons product ” Iedere ondernemer heeft tegenwoordig de kans om internationale markten te betreden. Daar is volharding en bevlogen teamwerk voor nodig. Dus hoe krijg en behoud je bevlogen professionals? Martin Meulenkamp, CEO en HR expert van 2DAYSMOOD, spreekt hier dagelijks over met (HR) directeuren. “Focus op het werkgeluk van je medewerkers en faciliteer een positieve werkomgeving.
Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat bevlogen medewerkers 45% productiever, 180% energieker en 80% minder vatbaar zijn voor burn-outs! “. Cultuur moet meegroeien. Binnen veel organisaties is het actief aandacht besteden aan werksfeer geen prioriteit. Maar als je veel en internationaal groeit, is de betrokkenheid van je medewerkers essentieel. Een hoge werkdruk met de aanwezigheid van stress is immers vaak de norm. Problemen worden dan pas erkend als het te laat is; Ziekmeldingen en burn-outs nemen toe. Door regelmatig het gesprek aan te gaan zorg je ervoor dat cruciale thema’s zoals werkdruk, werk-privé balans, waardering of leiderschap de teamsfeer positief blijven beïnvloeden.
“Met 2DAYSMOOD geven we bedrijven continu inzicht in stemmingen en drijfveren van hun medewerkers. Anoniem, op persoonlijk, team- en organisatieniveau. Onze klanten, groot en klein, verkrijgen dit inzicht via 15 seconden survey. Zo kunnen zij wekelijk data-gedreven en preventief actie ondernemen voor een positieve en productieve organisatiecultuur. ” Aldus Martin. Belangrijkste KPI voor duurzame groei. Om groeidoelstellingen te behalen heb je vanzelfsprekend nieuwe (internationale) talenten nodig. Voor recruitment is je reputatie als werkgever doorslaggevend; Zouden jouw werknemers het bedrijf als goede werkgever aanbevelen aan anderen? Dit is de zogenaamde employee Net Promotor Score eNPS. Elke directeur zou deze score als belangrijkste KPI moeten introduceren.
Met de meetmethode van 2DAYSMOOD kun je de eNPS herhaaldelijk meten. Gecombineerd met realtime inzicht in stemmingen en drijfveren, weet je precies aan welke knoppen je moet draaien om van jouw mederwerkers ambassadeurs te maken.
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Social Brothers wint tender EHBO app Rode Kruis
Social Brothers zal de app vernieuwen en het gebruiksgemak vergroten.
Johan Nebbeling (Nebbel) maakt serie “Sterk Verhaal” voor AD
In deze serie wordt je meegenomen in de zoektocht naar mysterieuze plaatsen en wonderlijke plekken in Nederland.
Recruit Robin gaat in zee met drie investeerders
We hebben behoorlijk wat groeigeld gehaald. Met onze software kan je als recruiter automatisch meer goede kandidaten vinden op meer dan tien online platforms.
Crowdled ontwikkelt CrowdRanger badge
1.5 meter aanhouden bij een event? Dat kan met de CrowdRanger badge die rood oplicht als twee mensen te dicht bij elkaar gaan staan.
Werkgeluk vóór en tijdens corona – Rapport van 2DAYSMOOD
In het Werkgeluk Data Rapport van 2DAYSMOOD worden de belangrijkste cijfers en analyses op een rijtje gezet: Wat zijn de effecten van de coronacrisis op stemmingen en tevredenheid?
Tozo lening wordt maar zelden aangevraagd
De Tozo bestaat uit twee soorten financiering: inkomensondersteuning en een lening. Veel zzp’ers kennen die lening mogelijkheid niet. Hij wordt ook maar zelden aangevraagd.
Nathal van Rijn draagt stokje ROM Utrecht over
Na 15 maanden bouwen heeft Utrecht een Regionale Ontwikkeling Maatschappij en geeft kwartiermaker Nathal van Rijn het stokje van die ROM Regio Utrecht door aan Arjan Van Den Born.
Colin Lansbergen has become a shareholder of Direct Impact
IT’S FAIR, so why not? Colin GETS SHIT DONE, fast! Direct Impact, (and Vincent personally), would not have been where it stands for today, not even close!
SPLEND! heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van IT-media.
Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.
Martijn Arets te gast bij NOS Journaal en MAX Vakantieman
Platformexpert en Dotslash huurder van het eerste uur Martijn Arets (Professional Outsider Consultancy) kreeg vanuit zijn expertise met online platformen vragen omtrent oplichters.