BLUE TULIP AWARDS FINALS | JUNE 11
Faqta is one of the finalists. These Education Finalist innovations are undeniably shaping new boundaries, but only one can be crowned winner. Join us, digitally, on June 11 to find out which to find out who will become the Blue Tulip Awards 2020 winner.
The Blue Tulip Awards is a year-round ecosystem-driven program aiming to accelerate innovators, build powerful collaborations and drive breakthrough innovation. We provide startups and innovators with a clear call to arms: connecting eight inspiring, issue-based themes with new ideas that have immense potential to transform our future. By driving collaboration between the brightest minds and accelerating the most promising innovations to reach their full potential, we can start improving the way the world works and lives right now.
MEET THE EDUCATION FINALISTS
On June 11, the ten Education Finalist Innovations of the Blue Tulip Awards 2020 will give their final pitch to convince the jury why they should be crowned winner. Faqta is one of them. From a multisensory learning platform to an innovative gaming console that combines interactive and traditional play, these Education Finalists will shape our futures.The nature and structure of work is changing rapidly. It is, therefore, essential that we embrace emerging technologies to enable the changes that are needed in both workforce and education to prepare for a radically different future. Leading businesses need to reshape the nature of work to create new forms of value and scale up ‘new skilling’. In addition, education systems need to evolve and embrace versatile skills that can’t be automated, such as creativity, emotional intelligence, critical thinking, ethics and lifelong learning.
Faqta Wereld & Talent by Faqta
Faqta is the most challenging online video-based learning platform for children in primary schools, with teachers used as coaches and activators for learning. Faqta enables children to work together in a buddy system and provides an environment for them to develop all their necessary skills so they can learn everything about programming, becoming a DJ, virtual reality, the Roman Empire till solving problems for climate change. They aim to prepare children for future jobs and a sustainable society.
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Social Brothers wint tender EHBO app Rode Kruis
Social Brothers zal de app vernieuwen en het gebruiksgemak vergroten.
Johan Nebbeling (Nebbel) maakt serie “Sterk Verhaal” voor AD
In deze serie wordt je meegenomen in de zoektocht naar mysterieuze plaatsen en wonderlijke plekken in Nederland.
Recruit Robin gaat in zee met drie investeerders
We hebben behoorlijk wat groeigeld gehaald. Met onze software kan je als recruiter automatisch meer goede kandidaten vinden op meer dan tien online platforms.
Crowdled ontwikkelt CrowdRanger badge
1.5 meter aanhouden bij een event? Dat kan met de CrowdRanger badge die rood oplicht als twee mensen te dicht bij elkaar gaan staan.
Werkgeluk vóór en tijdens corona – Rapport van 2DAYSMOOD
In het Werkgeluk Data Rapport van 2DAYSMOOD worden de belangrijkste cijfers en analyses op een rijtje gezet: Wat zijn de effecten van de coronacrisis op stemmingen en tevredenheid?
Tozo lening wordt maar zelden aangevraagd
De Tozo bestaat uit twee soorten financiering: inkomensondersteuning en een lening. Veel zzp’ers kennen die lening mogelijkheid niet. Hij wordt ook maar zelden aangevraagd.
Nathal van Rijn draagt stokje ROM Utrecht over
Na 15 maanden bouwen heeft Utrecht een Regionale Ontwikkeling Maatschappij en geeft kwartiermaker Nathal van Rijn het stokje van die ROM Regio Utrecht door aan Arjan Van Den Born.
Colin Lansbergen has become a shareholder of Direct Impact
IT’S FAIR, so why not? Colin GETS SHIT DONE, fast! Direct Impact, (and Vincent personally), would not have been where it stands for today, not even close!
SPLEND! heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van IT-media.
Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.
Martijn Arets te gast bij NOS Journaal en MAX Vakantieman
Platformexpert en Dotslash huurder van het eerste uur Martijn Arets (Professional Outsider Consultancy) kreeg vanuit zijn expertise met online platformen vragen omtrent oplichters.