Onderzoek naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche.
Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.
Er zijn al heel wat onderzoeken uitgevoerd naar het gebruik van media in het algemeen, maar een onderzoek naar het gebruik van IT-media onder IT-professionals was nog niet eerder uitgevoerd. Onder marketeers van IT-bedrijven bestaat wel een duidelijke behoefte aan meer inzicht in het lees- en luistergedrag van IT-professionals in relatie tot IT-media. Reden voor ons om een onderzoek te starten onder deze doelgroep. Om een goed beeld te krijgen van het gebruik van IT-media ondervroegen we 127 IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche door middel van een enquête. De belangrijkste uitkomsten uit dit onderzoek zijn overzichtelijk op een rijtje gezet in het rapport.
Tweakers en BNR Digitaal zijn favoriet
Uit het onderzoek zijn een aantal opmerkelijke cijfers naar boven gekomen. Zo is Tweakers met 63,8% het meest gelezen én het meest favoriete IT-medium. Zij steken er met kop en schouders bovenuit. Opvallend is dat 48% niet geabonneerd is op een nieuwsbrief. De meest beluisterde podcast onder respondenten is BNR digitaal. Daarnaast deelt het merendeel van de respondenten interessant IT-nieuws met derden. Uit het onderzoek blijkt hoe belangrijk een goede kop is: maar liefst 74% leest vluchtig alle koppen en bepaalt daarna welk bericht helemaal wordt gelezen.
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Nieuwe Podcast aflevering: “In de Lift” Nibblr
“Inmiddels is het product op dusdanig niveau dat we vol vertrouwen dat verdienmodel kunnen en willen activeren. ” aldus Yannick oprichter van Nibblr.
Nieuwe Podcast aflevering in de Lift met Deloitte
Benieuwd hoe Deloitte één van de Dotslash start-ups heeft geholpen de Braziliaanse markt te bestormen? Of hoe ze juist complementair zijn aan mede-partner Rabobank?
Nieuwe Podcast aflevering: “In de Lift” Studyworks
Benieuwd waarom Timothy achteraf liever éérder voor een coworking space had gekozen en waarvan Abel heeft geleerd om te focussen? Bekijk de video of luister de Podcast.
Huurder 2daysmood in het nieuws
Huurder en start-up 2DAYSMOOD stond onlangs in de krant: “Wij gaan de wereld veroveren met ons product” aldus ondernemers Jan Pronk en Martin Meulenkamp.
Peper in je Pand neemt Dotslash Utrecht over!
./utrecht breidt dit jaar fors uit en hierdoor ontstaat er een startup community van circa 15.000 vierkante meter in de panden aan de Europalaan 100 en 400. In deze groeifase neemt Peper in je Pand per 1 april 2019 het stokje over van De Stadstuin
Hi, ik zou graag het onderzoeksrapport: Het gebruik van IT-Media door techies willen hebben.
Hoi Koen, dat kan je aanvragen via de link in de bovenstaande pagina: https://www.splend.nl/blog/onderzoeksrapport-it-media-techies/