030-4200002 [email protected]
Selecteer een pagina

 

 

Onderzoek naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche.

Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.

Er zijn al heel wat onderzoeken uitgevoerd naar het gebruik van media in het algemeen, maar een onderzoek naar het gebruik van IT-media onder IT-professionals was nog niet eerder uitgevoerd. Onder marketeers van IT-bedrijven bestaat wel een duidelijke behoefte aan meer inzicht in het lees- en luistergedrag van IT-professionals in relatie tot IT-media. Reden voor ons om een onderzoek te starten onder deze doelgroep. Om een goed beeld te krijgen van het gebruik van IT-media ondervroegen we 127 IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche door middel van een enquête. De belangrijkste uitkomsten uit dit onderzoek zijn overzichtelijk op een rijtje gezet in het rapport.

Tweakers en BNR Digitaal zijn favoriet
Uit het onderzoek zijn een aantal opmerkelijke cijfers naar boven gekomen. Zo is Tweakers met 63,8% het meest gelezen én het meest favoriete IT-medium. Zij steken er met kop en schouders bovenuit. Opvallend is dat 48% niet geabonneerd is op een nieuwsbrief. De meest beluisterde podcast onder respondenten is BNR digitaal. Daarnaast deelt het merendeel van de respondenten interessant IT-nieuws met derden. Uit het onderzoek blijkt hoe belangrijk een goede kop is: maar liefst 74% leest vluchtig alle koppen en bepaalt daarna welk bericht helemaal wordt gelezen.

 

DOWNLOAD HET ONDERZOEKSRAPPORT: HET GEBRUIK VAN IT-MEDIA DOOR TECHIES

Via welke IT-media kun je je doelgroep het beste bereiken? Leest je doelgroep je nieuwsbrief nog wel en welke IT-gerelateerde content vinden de respondenten interessant? In dit onderzoeksrapport over het gebruik van IT-media geven we de antwoorden!

Via een formulier dat onder dit artikel op de Splend! website staat kan je het rapport aanvragen.Je ontvangt het rapport dan direct in je mailbox.

 

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Host(ess) Dotslash Utrecht Events

Host(ess) Dotslash Utrecht Events

Als host(ess) van Dotslash leid jij het event in goede banen. Je bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever en de gasten. Je helpt waar nodig.

Sales Executive bij 2DAYSMOOD

Sales Executive bij 2DAYSMOOD

Hey sales talent, wij zijn op zoek naar jou! Wij bieden jou een geweldige kans om positieve verandering te bewerkstelligen bij organisaties wereldwijd. Daarnaast kun je met een centrale rol in ons toegewijde team, veel impact maken op onze snelgroeiende...

Meet Holland Startup

Meet Holland Startup

Always thought about starting your own business but never knew where to begin? You are not the only one!

Edtech-hub

Edtech-hub

Eerste fysieke Edtech-hub van Nederland komt in Dotslash, dé start-up hub van Utrecht waar ondernemers en onderwijsorganisaties vanaf het voorjaar van 2020 onder één dak (samen)werken en kennis uitwisselen.

Holacracy for Start- & Scale-ups

Holacracy for Start- & Scale-ups

During this meeting you will get an idea of what Holacracy is and why this way of working is a good alternative for conventional ways of organizing.