Onderzoek naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche.
Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.
Er zijn al heel wat onderzoeken uitgevoerd naar het gebruik van media in het algemeen, maar een onderzoek naar het gebruik van IT-media onder IT-professionals was nog niet eerder uitgevoerd. Onder marketeers van IT-bedrijven bestaat wel een duidelijke behoefte aan meer inzicht in het lees- en luistergedrag van IT-professionals in relatie tot IT-media. Reden voor ons om een onderzoek te starten onder deze doelgroep. Om een goed beeld te krijgen van het gebruik van IT-media ondervroegen we 127 IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche door middel van een enquête. De belangrijkste uitkomsten uit dit onderzoek zijn overzichtelijk op een rijtje gezet in het rapport.
Tweakers en BNR Digitaal zijn favoriet
Uit het onderzoek zijn een aantal opmerkelijke cijfers naar boven gekomen. Zo is Tweakers met 63,8% het meest gelezen én het meest favoriete IT-medium. Zij steken er met kop en schouders bovenuit. Opvallend is dat 48% niet geabonneerd is op een nieuwsbrief. De meest beluisterde podcast onder respondenten is BNR digitaal. Daarnaast deelt het merendeel van de respondenten interessant IT-nieuws met derden. Uit het onderzoek blijkt hoe belangrijk een goede kop is: maar liefst 74% leest vluchtig alle koppen en bepaalt daarna welk bericht helemaal wordt gelezen.
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Host(ess) Dotslash Utrecht Events
Als host(ess) van Dotslash leid jij het event in goede banen. Je bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever en de gasten. Je helpt waar nodig.
Sales Executive bij 2DAYSMOOD
Hey sales talent, wij zijn op zoek naar jou! Wij bieden jou een geweldige kans om positieve verandering te bewerkstelligen bij organisaties wereldwijd. Daarnaast kun je met een centrale rol in ons toegewijde team, veel impact maken op onze snelgroeiende...
Communicatie & Werkgeluk Specialist (stage) bij 2DAYSMOOD
Tactische en creatieve communicatie is essentieel. Heb jij die skills in huis om écht impact te maken bij de gebruikers van onze Employee Happiness tool en E-learning omgeving? Kom dan bij ons ervaring opdoen!
Employee Happiness Promoter (stage) bij 2DAYSMOOD
Krijg jij ook energie van andere mensen blij maken? Bij 2DAYSMOOD gunnen we jou die kans; om werkervaring op te doen als Employee Happiness Promoter. (MarCom)
Recruit Robin genomineerd voor de Recruitment Tech Awards 2019!
Helpen jullie Recruit Robin aan de overwinning? Stem dan op: https://www.recruitmenttech.nl/awards/stemmen/
Digital Movers realiseert campagne Gouden Televizier Ring
Digital Movers heeft recentelijk de content strategie en campagne creatie voor Keune Haircosmetics gerealiseerd voor de Gouden Televizier Ring.
Meet Holland Startup
Always thought about starting your own business but never knew where to begin? You are not the only one!
DOLSLASH BEDRIJVEN IN DE DRAGONS’ DEN?
De producent belde ons of er in Dotslash bedrijven zijn die funding zoeken en willen pitchen in de DRAGONS’ DEN?
Edtech-hub
Eerste fysieke Edtech-hub van Nederland komt in Dotslash, dé start-up hub van Utrecht waar ondernemers en onderwijsorganisaties vanaf het voorjaar van 2020 onder één dak (samen)werken en kennis uitwisselen.
Holacracy for Start- & Scale-ups
During this meeting you will get an idea of what Holacracy is and why this way of working is a good alternative for conventional ways of organizing.
Hi, ik zou graag het onderzoeksrapport: Het gebruik van IT-Media door techies willen hebben.
Hoi Koen, dat kan je aanvragen via de link in de bovenstaande pagina: https://www.splend.nl/blog/onderzoeksrapport-it-media-techies/