Onderzoek naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche.
Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.
Er zijn al heel wat onderzoeken uitgevoerd naar het gebruik van media in het algemeen, maar een onderzoek naar het gebruik van IT-media onder IT-professionals was nog niet eerder uitgevoerd. Onder marketeers van IT-bedrijven bestaat wel een duidelijke behoefte aan meer inzicht in het lees- en luistergedrag van IT-professionals in relatie tot IT-media. Reden voor ons om een onderzoek te starten onder deze doelgroep. Om een goed beeld te krijgen van het gebruik van IT-media ondervroegen we 127 IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche door middel van een enquête. De belangrijkste uitkomsten uit dit onderzoek zijn overzichtelijk op een rijtje gezet in het rapport.
Tweakers en BNR Digitaal zijn favoriet
Uit het onderzoek zijn een aantal opmerkelijke cijfers naar boven gekomen. Zo is Tweakers met 63,8% het meest gelezen én het meest favoriete IT-medium. Zij steken er met kop en schouders bovenuit. Opvallend is dat 48% niet geabonneerd is op een nieuwsbrief. De meest beluisterde podcast onder respondenten is BNR digitaal. Daarnaast deelt het merendeel van de respondenten interessant IT-nieuws met derden. Uit het onderzoek blijkt hoe belangrijk een goede kop is: maar liefst 74% leest vluchtig alle koppen en bepaalt daarna welk bericht helemaal wordt gelezen.
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Boek “Platformrevolutie” op shortlist Marketing Literatuur Prijs 2020
Geschreven door Martijn Arets. Prijs is een initiatief van Platform Innovatie in marketing (PIM)
Diverse vacatures bij Direct Impact
Direct Impact groeit en ze groeien hard! Maar om deze vorm vast te houden zijn ze op zoek naar nieuwe collega’s.
App ‘Skippen’ ontwikkeld voor ‘kassaloos’ betalen
Social Brothers heeft een app ontwikkeld waardoor klanten van Spar niet langer in de rij hoeven te staan om af te rekenen
5 oktober webinar “ondernemersontbijt digitale veiligheid”
U krijgt praktische handvatten om de digitale veiligheid te vergroten.
Aanmelden voor Utrecht Startup of the Year competition!
Maakt jouw firma het verschil, dan maak je kans om Startup van het jaar worden? Aanmelden kan nu!
Startup Neurolytics ontvangt 250 duizend euro groeigeld
Bestemd voor doorontwikkelen AI video oplossing
29 oktober Young Deloitte Legal en Tax Lab
Gratis fiscaal en juridisch advies speciaal voor startups en scaleups.
Social Brothers wordt Notificare Partner
Succesvolle samenwerking voortzetten en via de pushberichten van het platform van Notificare de juiste berichten op het juiste moment leveren voor onze opdrachtgevers.
Noah Road en Komensky helpen Sutton Trust met online summer school
Een digitaal “summer school”-platform voor kansarme kinderen in het Verenigd Koninkrijk.
Techleap noemt Blue Current één van de 147 #DutchTechHeroes
Blue Current levert samen met andere start-ups een bijdrage aan een duurzame toekomst door slimme laadpunten aan te bieden.
Hi, ik zou graag het onderzoeksrapport: Het gebruik van IT-Media door techies willen hebben.
Hoi Koen, dat kan je aanvragen via de link in de bovenstaande pagina: https://www.splend.nl/blog/onderzoeksrapport-it-media-techies/