Onderzoek naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche.
Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.
Er zijn al heel wat onderzoeken uitgevoerd naar het gebruik van media in het algemeen, maar een onderzoek naar het gebruik van IT-media onder IT-professionals was nog niet eerder uitgevoerd. Onder marketeers van IT-bedrijven bestaat wel een duidelijke behoefte aan meer inzicht in het lees- en luistergedrag van IT-professionals in relatie tot IT-media. Reden voor ons om een onderzoek te starten onder deze doelgroep. Om een goed beeld te krijgen van het gebruik van IT-media ondervroegen we 127 IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche door middel van een enquête. De belangrijkste uitkomsten uit dit onderzoek zijn overzichtelijk op een rijtje gezet in het rapport.
Tweakers en BNR Digitaal zijn favoriet
Uit het onderzoek zijn een aantal opmerkelijke cijfers naar boven gekomen. Zo is Tweakers met 63,8% het meest gelezen én het meest favoriete IT-medium. Zij steken er met kop en schouders bovenuit. Opvallend is dat 48% niet geabonneerd is op een nieuwsbrief. De meest beluisterde podcast onder respondenten is BNR digitaal. Daarnaast deelt het merendeel van de respondenten interessant IT-nieuws met derden. Uit het onderzoek blijkt hoe belangrijk een goede kop is: maar liefst 74% leest vluchtig alle koppen en bepaalt daarna welk bericht helemaal wordt gelezen.
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
ICT Institute organiseert workshop over ISO 27001
Dotslashers opgelet! Op vrijdag 10 september en vrijdag 29 oktober organiseert ICT Institute een gratis online workshop over ISO 27001. Deze training is speciaal voor startups: het is een korte training van 2 uur. De belangrijkste onderwerpen van ISO 27001...
Norbert ./500 organiseert: WTF festival!
Op 18 september organiseert Norbert het WTF (Whiskey Tasting Festival) in de werkspoorkathedraal (10 minuten lopen vanaf station Utrecht Zuilen)
De Utrecht Tech Community zet ICT in de spotlights
Binnen de Utrecht Tech Community werken onderwijs, bedrijfsleven en overheid samen aan het verkleinen van de mismatch op de ICT-arbeidsmarkt. Lees hier het persbericht over de lancering.
Utrechtse startup Reditus lanceert op AppSumo.
Reditus is een partner management tool voor SaaS bedrijven, het helpt met het vinden en managen van partners doormiddel van de marketplace feature. Ondertussen zijn ze al begin Juni gelanceerd met hun product op de Amerikaanse deal site AppSumo.
INNOFEST VALIDATIELAB UTRECHT – INNOVEREN VOOR IMPACT
Dotslashers opgelet! Innofest start dit najaar met het Innofest ValidatieLab Utrecht. Negen van de tien innovaties faalt. Vaak omdat een prototype onvoldoende is getest voordat het de markt opgaat. Dit kost ondernemers een hoop tijd, geld én energie.
Warming Up: the Impact of Key Enabling Technologies.
Dotslashers opgelet! Op vrijdag 17 september organiseert TekDelta het volgende event: Warming Up: the Impact of Key Enabling Technologies.
Naar CES in Las Vegas met 50 NL startups en scaleups?
Participating in this collective NL program has proven to be an excellent launching pad for scaling internationally and a perfect place to validate your business proposition. The program also includes a rigorous Prep-for-CES program with tailor-made master classes, personal coaching with help in lead generation and great PR opportunities and marketing exposure for the NL tech delegation at CES.
De eerste digitale uitwisseling van huurgegevens van PropertyPass is een feit!
Vanaf nu kunnen vastgoedondernemers hun huurinformatie via Property Pass delen met ING Real Estate Finance en Rabobank.
Crowdled levert 30.000 remote controlled wristbands aan Eurovisie Songfestival
Door de polsbandjes was het publiek deel van elke show en werden de miljoenen kijkers thuis verrast met een unieke lichtshow.
Faqta in het FD
“Dit is de lesmethode die mijn zoon miste”.. Eind dit jaar verwachten we 350 scholen te abonneren.
Hi, ik zou graag het onderzoeksrapport: Het gebruik van IT-Media door techies willen hebben.
Hoi Koen, dat kan je aanvragen via de link in de bovenstaande pagina: https://www.splend.nl/blog/onderzoeksrapport-it-media-techies/