Je moet het maar durven: een succesvolle, goedbetaalde baan opzeggen om al je tijd in je eigen onderneming te steken. Omdat je zo sterk in je eigen idee gelooft. Joran Hofman (34) durfde het aan. Hij zag tijdens zijn werk een gat in de markt: bedrijven werken veel te weinig samen. Met zijn ‘kindje’ Reditus biedt hij een platform waar bedrijven elkaar kunnen vinden om samen te werken en elkaar aan klanten te helpen via affiliate marketing.
Hofman werkte jarenlang bij Leadfeeder, een scale-up die website visitor analytics software aanbiedt. Daar gaf hij als hoofd Customer Success leiding aan meer dan twintig mensen. Tijdens zijn werk zag hij dat er genoeg bedrijven zijn die affiliate marketing tussen bedrijf en consument aanbieden, maar geen goedwerkend platform dat helpt bij affiliate marketing tussen bedrijven zelf. Business to business dus. Terwijl daar voor ondernemingen veel te winnen is, zegt hij.
Gecreëerd uit frustratie
Alsof hij nog niet druk genoeg was met zijn fulltimebaan, richtte hij daarnaast Reditus op, een platform dat bedrijven helpt groeien door samen te werken met andere bedrijven of personen door middel van affiliate marketing.
“Het is eigenlijk gecreëerd uit pure frustratie”, biecht hij op. Want er waren wel tools, ‘maar die deden niet wat ze moesten doen’. “Je moest inloggen via verschillende portals of je kreeg als partner geen enkele vorm van service.” Dat kon en moest anders, vond hij.
Samenwerken in plaats van concurreren
“Uit onderzoek blijkt dat 38 procent van alle startups opgedoekt moet worden vanwege marketing- of financiële problemen”, vertelt Hofman. Samenwerking tussen bedrijven kan dat volgens hem voorkomen, maar het wordt nog weinig gedaan. Terwijl dat als nieuwe onderneming nodig is om te overleven in de huidige markt.
Reditus biedt een marktplaats waar software as a service-bedrijven (SaaS-bedrijven) partners kunnen vinden die hen aandragen in hun netwerk. Zo krijgen ze toegang tot nieuwe markten en kunnen ze elkaar aan klanten helpen. Je betaalt als bedrijf als je door deze affiliate marketing een betalende klant krijgt. En de tracking van de affiliate werkt goed, waardoor je precies weet hoe de klant bij jou terecht is gekomen.
Lage marketingkosten
Door deze vorm van pay-per-performance-marketing kunnen de bedrijven geld besparen op marketing en krijgen ze via het platform toegang tot een enorm netwerk aan potentiële bedrijven om mee samen te werken. Zo kan je nieuwe klanten aan je SaaS-onderneming binden, zonder dat het op voorhand hoge kosten met zich meebrengt.
Reditus werkt zelf ook op die manier samen met andere bedrijven – en met succes. Zo heeft Hofman inmiddels zijn succesvolle baan opgezegd om fulltime voor zijn eigen onderneming aan de slag te gaan. Als dat geen bewijs is dat het werkt.
Over Reditus
Reditus helpt B2B-SaaS-bedrijven groeien middels het opzetten van een schaalbaar partnerprogramma. Het bedrijf is opgericht in april 2021 en biedt meer dan 30+ partnerprogramma’s aan.
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Nieuwe Podcast aflevering: “In de Lift” Nibblr
“Inmiddels is het product op dusdanig niveau dat we vol vertrouwen dat verdienmodel kunnen en willen activeren. ” aldus Yannick oprichter van Nibblr.
Nieuwe Podcast aflevering in de Lift met Deloitte
Benieuwd hoe Deloitte één van de Dotslash start-ups heeft geholpen de Braziliaanse markt te bestormen? Of hoe ze juist complementair zijn aan mede-partner Rabobank?
Nieuwe Podcast aflevering: “In de Lift” Studyworks
Benieuwd waarom Timothy achteraf liever éérder voor een coworking space had gekozen en waarvan Abel heeft geleerd om te focussen? Bekijk de video of luister de Podcast.
Huurder 2daysmood in het nieuws
Huurder en start-up 2DAYSMOOD stond onlangs in de krant: “Wij gaan de wereld veroveren met ons product” aldus ondernemers Jan Pronk en Martin Meulenkamp.
Peper in je Pand neemt Dotslash Utrecht over!
./utrecht breidt dit jaar fors uit en hierdoor ontstaat er een startup community van circa 15.000 vierkante meter in de panden aan de Europalaan 100 en 400. In deze groeifase neemt Peper in je Pand per 1 april 2019 het stokje over van De Stadstuin