030-4200002 [email protected]
Selecteer een pagina

Je moet het maar durven: een succesvolle, goedbetaalde baan opzeggen om al je tijd in je eigen onderneming te steken. Omdat je zo sterk in je eigen idee gelooft. Joran Hofman (34) durfde het aan. Hij zag tijdens zijn werk een gat in de markt: bedrijven werken veel te weinig samen. Met zijn ‘kindje’ Reditus biedt hij een platform waar bedrijven elkaar kunnen vinden om samen te werken en elkaar aan klanten te helpen via affiliate marketing.

 

Hofman werkte jarenlang bij Leadfeeder, een scale-up die website visitor analytics software aanbiedt. Daar gaf hij als hoofd Customer Success leiding aan meer dan twintig mensen. Tijdens zijn werk zag hij dat er genoeg bedrijven zijn die affiliate marketing tussen bedrijf en consument aanbieden, maar geen goedwerkend platform dat helpt bij affiliate marketing tussen bedrijven zelf. Business to business dus. Terwijl daar voor ondernemingen veel te winnen is, zegt hij.

Gecreëerd uit frustratie
Alsof hij nog niet druk genoeg was met zijn fulltimebaan, richtte hij daarnaast Reditus op, een platform dat bedrijven helpt groeien door samen te werken met andere bedrijven of personen door middel van affiliate marketing. 

“Het is eigenlijk gecreëerd uit pure frustratie”, biecht hij op. Want er waren wel tools, ‘maar die deden niet wat ze moesten doen’. “Je moest inloggen via verschillende portals of je kreeg als partner geen enkele vorm van service.” Dat kon en moest anders, vond hij. 

Samenwerken in plaats van concurreren
“Uit onderzoek blijkt dat 38 procent van alle startups opgedoekt moet worden vanwege marketing- of financiële problemen”, vertelt Hofman. Samenwerking tussen bedrijven kan dat volgens hem voorkomen, maar het wordt nog weinig gedaan. Terwijl dat als nieuwe onderneming nodig is om te overleven in de huidige markt. 

Reditus biedt een marktplaats waar software as a service-bedrijven (SaaS-bedrijven) partners kunnen vinden die hen aandragen in hun netwerk. Zo krijgen ze toegang tot nieuwe markten en kunnen ze elkaar aan klanten helpen. Je betaalt als bedrijf als je door deze affiliate marketing een betalende klant krijgt. En de tracking van de affiliate werkt goed, waardoor je precies weet hoe de klant bij jou terecht is gekomen. 

Lage marketingkosten
Door deze vorm van pay-per-performance-marketing kunnen de bedrijven geld besparen op marketing en krijgen ze via het platform toegang tot een enorm netwerk aan potentiële bedrijven om mee samen te werken. Zo kan je nieuwe klanten aan je SaaS-onderneming binden, zonder dat het op voorhand hoge kosten met zich meebrengt.

Reditus werkt zelf ook op die manier samen met andere bedrijven – en met succes. Zo heeft Hofman inmiddels zijn succesvolle baan opgezegd om fulltime voor zijn eigen onderneming aan de slag te gaan. Als dat geen bewijs is dat het werkt.

 

Over Reditus
Reditus helpt B2B-SaaS-bedrijven groeien middels het opzetten van een schaalbaar partnerprogramma. Het bedrijf is opgericht in april 2021 en biedt meer dan 30+ partnerprogramma’s aan.

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Utrechtse startup Reditus lanceert op AppSumo.

Utrechtse startup Reditus lanceert op AppSumo.

Reditus is een partner management tool voor SaaS bedrijven, het helpt met het vinden en managen van partners doormiddel van de marketplace feature. Ondertussen zijn ze al begin Juni gelanceerd met hun product op de Amerikaanse deal site AppSumo.

INNOFEST VALIDATIELAB UTRECHT – INNOVEREN VOOR IMPACT

INNOFEST VALIDATIELAB UTRECHT – INNOVEREN VOOR IMPACT

Dotslashers opgelet! Innofest start dit najaar met het Innofest ValidatieLab Utrecht. Negen van de tien innovaties faalt. Vaak omdat een prototype onvoldoende is getest voordat het de markt opgaat. Dit kost ondernemers een hoop tijd, geld én energie.

Naar CES in Las Vegas met 50 NL startups en scaleups?

Naar CES in Las Vegas met 50 NL startups en scaleups?

Participating in this collective NL program has proven to be an excellent launching pad for scaling internationally and a perfect place to validate your business proposition. The program also includes a rigorous Prep-for-CES program with tailor-made master classes, personal coaching with help in lead generation and great PR opportunities and marketing exposure for the NL tech delegation at CES.

Faqta in het FD

Faqta in het FD

“Dit is de lesmethode die mijn zoon miste”.. Eind dit jaar verwachten we 350 scholen te abonneren.