Tijdens Crossroads, de Utrechtse week voor startups en scaleups, ging Jelle Drijver in gesprek met Hester Le Riche, de oprichter van Tover (voorheen bekend als Active Cues). Een van de bedrijven die, zo bleek later in het FD, in corona-jaar 2020 juist fors heeft geïnvesteerd en vervolgens ook fors is gegroeid. Dit gesprek is opgenomen via ZOOM. Jelle Drijver is gespreksleider maar ook de kijkers konden vragen stellen.
Dit gesprek is ook beschikbaar als Jelly Driver Podcast via o.a. iTunes en Spotify (lekker voor op de fiets of in de auto)
Vragen die vooraf zijn ingezonden waren bijvoorbeeld:
- Kun je vertellen over hoe Tovertafel tot stand is gekomen?
- Je komt zelf vanuit een technische achtergrond, hoe is het om dan samen te werken met game designers? Welke lessen heb je daarbij geleerd?
- Dé les voor startups is altijd om je klanten te bevragen hoe ze het vinden. Bij jullie doelgroep lijkt dat ingewikkeld, hoe heb je dat aangepakt?
- Hoe is de groei gegaan van startup naar scale-up? Wat vond je daarbij lastig, zijn er dingen die je anders zou doen?
- Je hebt nu een bedrijf met 70 (?) mensen, dat is wat anders dan een echte startup. Wanneer merkte je dat het wat anders van je vraagt? Is je rol veranderd?
- Jullie zijn internationaal gaan opschalen: hoe heb je dat besluit genomen, wat was daarvoor nodig? Hoe heb je de landen geselecteerd waar je naar toe ging?
- Je hebt zelf in Zuid-Afrika gewoond (meen ik te hebben begrepen…) en toch het bedrijf geleid, hoe was dat?
- Jullie zijn van naam veranderd, waarom is dat?
- Veel investeerders willen graag investeren in een software platform, want dat is schaalbaar. Hardware doen ze liever niet. Hoe is het in de praktijk om hardware en software te combineren? En hoe was dat als het gaat om financiering?
- Hebben jullie een of meer investeerders aan boord en zo ja, hoe was die zoektocht?
- Je bent gestart met de Tovertafel vanuit een promotieonderzoek, ik kan mij voorstellen dat dit je in de eerste fase een bepaalde vrijheid en tijd gaf tav andere start-ups? Is dat ook zo of zie je dat anders?
- Was het een bewuste keuze om op een dergelijke manier een bedrijf te starten?
- Wat waren de stappen voor jou qua funding / subsidie? En waarmee maakte je welke stap?
- Hoe maakte jij de stap van je eigen onderzoek naar de eerste co-founder? Hoe ben je dit aangegaan?
- De zorg is een ’trage’ en ‘lastige’ sector om binnen te innoveren, welke adviezen heb jij hierover? Zie je dat er branche specifieke do’s and don’t zijn?
- Wat zou je absoluut anders hebben gedaan nu je terug kijkt? Wat was voor jou de moeilijkste fase?
- Waar staat active cues over 5 jaar?
En de belangrijkste: We willen founders 2 of 3 concrete tips meegeven waar ze bij wijze van spreken de volgende dag mee aan de slag kunnen gaan om hun startup succesvoller te maken. Welke tips zou jij meegeven?
Veel kijk en luisterplezier! En vergeet niet te liken, delen en abonneren 😉
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Host(ess) Dotslash Utrecht Events
Als host(ess) van Dotslash leid jij het event in goede banen. Je bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever en de gasten. Je helpt waar nodig.
Sales Executive bij 2DAYSMOOD
Hey sales talent, wij zijn op zoek naar jou! Wij bieden jou een geweldige kans om positieve verandering te bewerkstelligen bij organisaties wereldwijd. Daarnaast kun je met een centrale rol in ons toegewijde team, veel impact maken op onze snelgroeiende...
Communicatie & Werkgeluk Specialist (stage) bij 2DAYSMOOD
Tactische en creatieve communicatie is essentieel. Heb jij die skills in huis om écht impact te maken bij de gebruikers van onze Employee Happiness tool en E-learning omgeving? Kom dan bij ons ervaring opdoen!
Employee Happiness Promoter (stage) bij 2DAYSMOOD
Krijg jij ook energie van andere mensen blij maken? Bij 2DAYSMOOD gunnen we jou die kans; om werkervaring op te doen als Employee Happiness Promoter. (MarCom)
Recruit Robin genomineerd voor de Recruitment Tech Awards 2019!
Helpen jullie Recruit Robin aan de overwinning? Stem dan op: https://www.recruitmenttech.nl/awards/stemmen/
Digital Movers realiseert campagne Gouden Televizier Ring
Digital Movers heeft recentelijk de content strategie en campagne creatie voor Keune Haircosmetics gerealiseerd voor de Gouden Televizier Ring.
Meet Holland Startup
Always thought about starting your own business but never knew where to begin? You are not the only one!
DOLSLASH BEDRIJVEN IN DE DRAGONS’ DEN?
De producent belde ons of er in Dotslash bedrijven zijn die funding zoeken en willen pitchen in de DRAGONS’ DEN?
Edtech-hub
Eerste fysieke Edtech-hub van Nederland komt in Dotslash, dé start-up hub van Utrecht waar ondernemers en onderwijsorganisaties vanaf het voorjaar van 2020 onder één dak (samen)werken en kennis uitwisselen.
Holacracy for Start- & Scale-ups
During this meeting you will get an idea of what Holacracy is and why this way of working is a good alternative for conventional ways of organizing.







