“Wij gaan de wereld veroveren met ons product” aldus Jan Pronk en Martin Meulenkamp van 2DAYSMOOD
Huurder en start-up 2DAYSMOOD stond onlangs in de krant met een interessant stuk!
“Wij gaan de wereld veroveren met ons product ” Iedere ondernemer heeft tegenwoordig de kans om internationale markten te betreden. Daar is volharding en bevlogen teamwerk voor nodig. Dus hoe krijg en behoud je bevlogen professionals? Martin Meulenkamp, CEO en HR expert van 2DAYSMOOD, spreekt hier dagelijks over met (HR) directeuren. “Focus op het werkgeluk van je medewerkers en faciliteer een positieve werkomgeving.
Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat bevlogen medewerkers 45% productiever, 180% energieker en 80% minder vatbaar zijn voor burn-outs! “. Cultuur moet meegroeien. Binnen veel organisaties is het actief aandacht besteden aan werksfeer geen prioriteit. Maar als je veel en internationaal groeit, is de betrokkenheid van je medewerkers essentieel. Een hoge werkdruk met de aanwezigheid van stress is immers vaak de norm. Problemen worden dan pas erkend als het te laat is; Ziekmeldingen en burn-outs nemen toe. Door regelmatig het gesprek aan te gaan zorg je ervoor dat cruciale thema’s zoals werkdruk, werk-privé balans, waardering of leiderschap de teamsfeer positief blijven beïnvloeden.
“Met 2DAYSMOOD geven we bedrijven continu inzicht in stemmingen en drijfveren van hun medewerkers. Anoniem, op persoonlijk, team- en organisatieniveau. Onze klanten, groot en klein, verkrijgen dit inzicht via 15 seconden survey. Zo kunnen zij wekelijk data-gedreven en preventief actie ondernemen voor een positieve en productieve organisatiecultuur. ” Aldus Martin. Belangrijkste KPI voor duurzame groei. Om groeidoelstellingen te behalen heb je vanzelfsprekend nieuwe (internationale) talenten nodig. Voor recruitment is je reputatie als werkgever doorslaggevend; Zouden jouw werknemers het bedrijf als goede werkgever aanbevelen aan anderen? Dit is de zogenaamde employee Net Promotor Score eNPS. Elke directeur zou deze score als belangrijkste KPI moeten introduceren.
Met de meetmethode van 2DAYSMOOD kun je de eNPS herhaaldelijk meten. Gecombineerd met realtime inzicht in stemmingen en drijfveren, weet je precies aan welke knoppen je moet draaien om van jouw mederwerkers ambassadeurs te maken.
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Recruit Robin wint de Recruitment Tech Awards 2019!
Afgelopen donderdag heeft Recruit Robin de Recruitment Tech Award mee naar huis (het kantoor) mogen nemen!
Host(ess) Dotslash Utrecht Events
Als host(ess) van Dotslash leid jij het event in goede banen. Je bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever en de gasten. Je helpt waar nodig.
Sales Executive bij 2DAYSMOOD
Hey sales talent, wij zijn op zoek naar jou! Wij bieden jou een geweldige kans om positieve verandering te bewerkstelligen bij organisaties wereldwijd. Daarnaast kun je met een centrale rol in ons toegewijde team, veel impact maken op onze snelgroeiende...
Communicatie & Werkgeluk Specialist (stage) bij 2DAYSMOOD
Tactische en creatieve communicatie is essentieel. Heb jij die skills in huis om écht impact te maken bij de gebruikers van onze Employee Happiness tool en E-learning omgeving? Kom dan bij ons ervaring opdoen!
Employee Happiness Promoter (stage) bij 2DAYSMOOD
Krijg jij ook energie van andere mensen blij maken? Bij 2DAYSMOOD gunnen we jou die kans; om werkervaring op te doen als Employee Happiness Promoter. (MarCom)
Recruit Robin genomineerd voor de Recruitment Tech Awards 2019!
Helpen jullie Recruit Robin aan de overwinning? Stem dan op: https://www.recruitmenttech.nl/awards/stemmen/
Digital Movers realiseert campagne Gouden Televizier Ring
Digital Movers heeft recentelijk de content strategie en campagne creatie voor Keune Haircosmetics gerealiseerd voor de Gouden Televizier Ring.
Meet Holland Startup
Always thought about starting your own business but never knew where to begin? You are not the only one!
DOLSLASH BEDRIJVEN IN DE DRAGONS’ DEN?
De producent belde ons of er in Dotslash bedrijven zijn die funding zoeken en willen pitchen in de DRAGONS’ DEN?
Edtech-hub
Eerste fysieke Edtech-hub van Nederland komt in Dotslash, dé start-up hub van Utrecht waar ondernemers en onderwijsorganisaties vanaf het voorjaar van 2020 onder één dak (samen)werken en kennis uitwisselen.