Communicatie & content specialist (24-32 uur per week)
Ondernemersfonds Utrecht vormt een belangrijke schakel in de Utrechtse economie, want dankzij dit fonds is er structureel geld voor collectieve ondernemersinitiatieven die bijdragen aan het lokale vestigingsklimaat. OfU is er voor en door ondernemers en er worden jaarlijks honderden projecten gefinancierd; van feestverlichting in de binnenstad tot camerabeveiliging op de industrieterreinen, maar ook steeds vaker financieren we projecten die inspelen op thema’s als duurzaamheid en gezond stedelijk leven.
OfU is een onafhankelijke stichting met een bestuur, RvA en een klein uitvoeringsteam. De werkzaamheden van dit team zijn activerend en servicegericht: we ondersteunen en faciliteren ondernemerscollectieven bij het bedenken, indienen en uitvoeren van projectaanvragen. Ook verzorgen we de financiële afhandeling van de projecten.
Wij zijn op zoek naar een collega die helpt met het informeren, verbinden en inspireren van onze achterban, de ondernemers(collectieven) in Utrecht. Ons team is klein en het takenpakket divers. We zoeken dus een allround duizendpoot die van allerlei (communicatie)markten thuis is. De dagelijkse werkzaamheden zijn:
- het zelfstandig opstellen en proactief bijhouden van de contentkalender
- het vullen van de website, nieuwsbrief en socials met relevante en prikkelende content
- het ophalen, redigeren en zelf maken van die content (tekst, beeld, film, infographics)
- analyseren en inzetten van data van diverse platforms (aantal bezoekers, aantal clicks, etc.)
- meewerken aan het verbeteren van de zichtbaarheid van OfU (bewaken van de huisstijl, stimuleren van gebruik OfU-logoset, mede-organiseren van bijeenkomsten en events, voeren van publiciteitscampagnes en het aandragen van andere creatieve manieren om meer bekendheid te genereren)
Wat vragen wij?
Wij zoeken een enthousiaste, proactieve zelfstarter met een vlotte pen en gevoel voor vormgeving. Je hebt ervaring met het ontwikkelen, redigeren en plannen van content voor websites, e-mailcampagnes en social media-activiteiten. Ook ben je gewend om bijbehorende statistieken te analyseren en te gebruiken om je werkzaamheden waar nodig bij te sturen. Je werkt gestructureerd, neemt initiatief en vindt het uitdagend om bij te dragen aan het succes van OfU.
Je hebt een afgeronde (HBO-)opleiding Communicatie of aanverwant of aantoonbare relevante werkervaring. Bekendheid met met WordPress, Mailchimp, Hootsuite, analysetools zoals Analytics en SEO is een pré, net als affiniteit met de stad Utrecht en de doelgroep ondernemers.
Wat bieden wij?
- Een interessante functie en uitdagende opgave in een mooie organisatie.
- Een prettige werkplek aan de Europalaan, daarnaast zijn er in overleg mogelijkheden tot thuiswerken en flexibele werktijden.
- Een enthousiast, betrokken en professioneel team met collega’s die in de startblokken staan om samen de zichtbaarheid van OfU te verbeteren.
- Een mooi salaris (tussen de € 2.400 en € 3.000 afhankelijk van opleiding en ervaring).
Solliciteren naar deze functie?
Stuur je sollicitatiebrief met CV (en eventueel portfolio) naar fondsmanager Kyra Kasel via [email protected]. Voor vragen kun je contact opnemen met Kyra via 06 20421112. Meer over de vacature vind je hier.
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Nieuwe Podcast aflevering: “In de Lift” Nibblr
“Inmiddels is het product op dusdanig niveau dat we vol vertrouwen dat verdienmodel kunnen en willen activeren. ” aldus Yannick oprichter van Nibblr.
Nieuwe Podcast aflevering in de Lift met Deloitte
Benieuwd hoe Deloitte één van de Dotslash start-ups heeft geholpen de Braziliaanse markt te bestormen? Of hoe ze juist complementair zijn aan mede-partner Rabobank?
Nieuwe Podcast aflevering: “In de Lift” Studyworks
Benieuwd waarom Timothy achteraf liever éérder voor een coworking space had gekozen en waarvan Abel heeft geleerd om te focussen? Bekijk de video of luister de Podcast.
Huurder 2daysmood in het nieuws
Huurder en start-up 2DAYSMOOD stond onlangs in de krant: “Wij gaan de wereld veroveren met ons product” aldus ondernemers Jan Pronk en Martin Meulenkamp.
Peper in je Pand neemt Dotslash Utrecht over!
./utrecht breidt dit jaar fors uit en hierdoor ontstaat er een startup community van circa 15.000 vierkante meter in de panden aan de Europalaan 100 en 400. In deze groeifase neemt Peper in je Pand per 1 april 2019 het stokje over van De Stadstuin





