Communicatie & content specialist (24-32 uur per week)
Ondernemersfonds Utrecht vormt een belangrijke schakel in de Utrechtse economie, want dankzij dit fonds is er structureel geld voor collectieve ondernemersinitiatieven die bijdragen aan het lokale vestigingsklimaat. OfU is er voor en door ondernemers en er worden jaarlijks honderden projecten gefinancierd; van feestverlichting in de binnenstad tot camerabeveiliging op de industrieterreinen, maar ook steeds vaker financieren we projecten die inspelen op thema’s als duurzaamheid en gezond stedelijk leven.
OfU is een onafhankelijke stichting met een bestuur, RvA en een klein uitvoeringsteam. De werkzaamheden van dit team zijn activerend en servicegericht: we ondersteunen en faciliteren ondernemerscollectieven bij het bedenken, indienen en uitvoeren van projectaanvragen. Ook verzorgen we de financiële afhandeling van de projecten.
Wij zijn op zoek naar een collega die helpt met het informeren, verbinden en inspireren van onze achterban, de ondernemers(collectieven) in Utrecht. Ons team is klein en het takenpakket divers. We zoeken dus een allround duizendpoot die van allerlei (communicatie)markten thuis is. De dagelijkse werkzaamheden zijn:
- het zelfstandig opstellen en proactief bijhouden van de contentkalender
- het vullen van de website, nieuwsbrief en socials met relevante en prikkelende content
- het ophalen, redigeren en zelf maken van die content (tekst, beeld, film, infographics)
- analyseren en inzetten van data van diverse platforms (aantal bezoekers, aantal clicks, etc.)
- meewerken aan het verbeteren van de zichtbaarheid van OfU (bewaken van de huisstijl, stimuleren van gebruik OfU-logoset, mede-organiseren van bijeenkomsten en events, voeren van publiciteitscampagnes en het aandragen van andere creatieve manieren om meer bekendheid te genereren)
Wat vragen wij?
Wij zoeken een enthousiaste, proactieve zelfstarter met een vlotte pen en gevoel voor vormgeving. Je hebt ervaring met het ontwikkelen, redigeren en plannen van content voor websites, e-mailcampagnes en social media-activiteiten. Ook ben je gewend om bijbehorende statistieken te analyseren en te gebruiken om je werkzaamheden waar nodig bij te sturen. Je werkt gestructureerd, neemt initiatief en vindt het uitdagend om bij te dragen aan het succes van OfU.
Je hebt een afgeronde (HBO-)opleiding Communicatie of aanverwant of aantoonbare relevante werkervaring. Bekendheid met met WordPress, Mailchimp, Hootsuite, analysetools zoals Analytics en SEO is een pré, net als affiniteit met de stad Utrecht en de doelgroep ondernemers.
Wat bieden wij?
- Een interessante functie en uitdagende opgave in een mooie organisatie.
- Een prettige werkplek aan de Europalaan, daarnaast zijn er in overleg mogelijkheden tot thuiswerken en flexibele werktijden.
- Een enthousiast, betrokken en professioneel team met collega’s die in de startblokken staan om samen de zichtbaarheid van OfU te verbeteren.
- Een mooi salaris (tussen de € 2.400 en € 3.000 afhankelijk van opleiding en ervaring).
Solliciteren naar deze functie?
Stuur je sollicitatiebrief met CV (en eventueel portfolio) naar fondsmanager Kyra Kasel via [email protected]. Voor vragen kun je contact opnemen met Kyra via 06 20421112. Meer over de vacature vind je hier.
ANDERE POSTS
Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community
Norbert ./500 organiseert: WTF festival!
Op 18 september organiseert Norbert het WTF (Whiskey Tasting Festival) in de werkspoorkathedraal (10 minuten lopen vanaf station Utrecht Zuilen)
De Utrecht Tech Community zet ICT in de spotlights
Binnen de Utrecht Tech Community werken onderwijs, bedrijfsleven en overheid samen aan het verkleinen van de mismatch op de ICT-arbeidsmarkt. Lees hier het persbericht over de lancering.
Utrechtse startup Reditus lanceert op AppSumo.
Reditus is een partner management tool voor SaaS bedrijven, het helpt met het vinden en managen van partners doormiddel van de marketplace feature. Ondertussen zijn ze al begin Juni gelanceerd met hun product op de Amerikaanse deal site AppSumo.
INNOFEST VALIDATIELAB UTRECHT – INNOVEREN VOOR IMPACT
Dotslashers opgelet! Innofest start dit najaar met het Innofest ValidatieLab Utrecht. Negen van de tien innovaties faalt. Vaak omdat een prototype onvoldoende is getest voordat het de markt opgaat. Dit kost ondernemers een hoop tijd, geld én energie.
Warming Up: the Impact of Key Enabling Technologies.
Dotslashers opgelet! Op vrijdag 17 september organiseert TekDelta het volgende event: Warming Up: the Impact of Key Enabling Technologies.
Naar CES in Las Vegas met 50 NL startups en scaleups?
Participating in this collective NL program has proven to be an excellent launching pad for scaling internationally and a perfect place to validate your business proposition. The program also includes a rigorous Prep-for-CES program with tailor-made master classes, personal coaching with help in lead generation and great PR opportunities and marketing exposure for the NL tech delegation at CES.
De eerste digitale uitwisseling van huurgegevens van PropertyPass is een feit!
Vanaf nu kunnen vastgoedondernemers hun huurinformatie via Property Pass delen met ING Real Estate Finance en Rabobank.
Crowdled levert 30.000 remote controlled wristbands aan Eurovisie Songfestival
Door de polsbandjes was het publiek deel van elke show en werden de miljoenen kijkers thuis verrast met een unieke lichtshow.
Faqta in het FD
“Dit is de lesmethode die mijn zoon miste”.. Eind dit jaar verwachten we 350 scholen te abonneren.
Samenwerking 2DAYSMOOD en Universiteit Utrecht
Universiteit Utrecht en 2DAYSMOOD ontwikkelen benchmark tool die duurzaam werkgeverschap aantoont










